05 august, 2009

Milleks teha trenni?

Neli aastat, 759 trenni, 839 treeningtundi, 3 862 km joostes, 3 750 km jalgrattaga, veidi ujumist, suusatamist ja rulluisutamist. Milleks?

Tippsportlane ma ju pole. Mis põhjusel ma seda siis teen?

Kuigi esmapilgul on arvud aukartust äratavad, pole nad aja peale ära jagades midagi enneolematut. 839/(365*4)=0.57, keskmiselt üks tunniajane trenn üle päeva - ei midagi erilist.

Vana ja tark eesti mees Gunnar Aarma on öelnud, et inimese heaolu sõltub põhiliselt kolmest komponendist:

1. Õigest mõtlemisest

2. Õigest toitumisest

3. Küllaldasest liikumisest

Kõige olulisemaks pidas Aarma õiget mõtlemist, ent ka küllaldane liikumine oli tähtis komponent. Kuidas defineeris Gunnar Aarma küllaldase liikumise? Terve täiskasvanud inimene peaks liikuma iga päev tund aega nii, et hoida enda pulss 150 peal (vanemad inimesed 130 peal). Sellele vastab tund aega sörkjooksu või reipal sammul käimist. Ei maksa arvata, et Aarma mõni tippspordi propageerija oli. Otse vastupidi! Ta pidas tippsportlasi poolarulisteks, kes kaheldava sihi nimel enda tervist rikkusid. Meenuvad igasugused tippsportlaste vigastuste lood. Ehkki mina tippsportlasi poolearulisteks ei pea, arvan, et Aarmal oli paljuski õigus.

Milleks ikkagi teha trenni? Suhteliselt nullist alustanuna (kooliajal olin pigem ebasportlikkuse võrdkuju) olen neil teemadel palju mõelnud. Järgneva nädala jooksul avaldan siin iga päev ühe uue põhjuse milleks trenni teha.

Kommentaare ei ole: